Connect with us

Social

Ziua națională a bicicletei va fi sărbătorită pe 3 iunie

Published

on

Oficial, din această săptămănă, avem în România Ziua naţională a bicicletei. Camera Deputaţilor a adoptat în calitate de fost decizional, un proiect de lege care prevede instituirea zilei de 3 iunie ca Ziua naţională a bicicletei. Actul normativ va merge acum la promulgare și va da posibilitatea autorităţilor publice centrale şi locale, societății civile şi persoanelor fizice şi juridice să marcheze această zi prin organizarea şi/sau participarea la programe şi manifestări educative, de voluntariat, cu caracter social sau sportiv, consacrate informării şi conştientizării beneficiilor oferite de mersul pe bicicletă. De asemenea, autorităţile administraţiei publice centrale şi locale pot acorda sprijin logistic şi pot aloca fonduri din bugetele proprii în vederea organizării şi derulării în bune condiţii a manifestărilor, în limita alocaţiilor bugetare aprobate.

Până aici toate bune și frumoase, doar că legea pare a fi o tichie de mărgăritar.

Conform unor studii, realizate la finele anului 2018 și începutul anului 2019, doar 6 % dintre români se deplasează pe bicicletă, iar România ar avea undeva la 500 de kilometri de piste pentru biciclete. De fapt numărul real de kilometri nu îl știe nimeni.

 „Nici noi nu știm și nu cred că știe cineva cu adevărat câți kilometri de piste pentru biciclete sunt în România. Oricum, întrebarea e și ce considerăm că ar fi pistă? Că cele mai multe despre care autoritățile locale pretind că ar fi piste nu își merită numele și nu respectă nici măcar acele preistorice și penibile standarde minimale moștenite de acum multe decenii. Nu cred că mai mult de 10% din ceea ce se pretinde a fi piste în România ar putea fi menținute dacă s-ar respecta legislația și bunele practici, la modul în care sunt făcute. În multe orașe probabil nici 5% sau poate chiar deloc”, declarat  în 2019  Radu Mititean, președintele Federației Bicicliștilor din România, pentru green-report.ro.

“ Din punctul nostru de vedere până când nu o să vedem ca un parlamentar sau mai mulți, de ce nu, să folosească bicicleta ca mijloc de deplasare de acasă până la muncă, nu se va face nimic cu adevărat la nivel de România pentru comunitatea de bicicliști. Din păcate siguranța noastră pe străzile României este foarte scăzută. Se preferă în continuare încurajarea deplasării cetățenilor cu mașina, în schimbul bicicletei sau a transportului în comun. Lipsa unei strategii clare a unui transport alternativ la nivel de România, este foarte vizibilă. Autoritățile locale ar trebui să fie în sprijinul cetățenilor și să creeze condiții de siguranță pentru fiecare cetățean.” a declarat pentru Impact Local, Marius Adrian Hrituleac, președintele Tomis Bike Constanța.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Trending

Copyright © 2020 - 2022 Impact Local