Într-o țără în care de la Constanța la Timișoara faci 18 ore cu trenul, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, visează să introducă în România trenurile pe bază de hidrogen.
”Aș vrea să dezvoltăm un proiect de trenuri pe hidrogen și am avut discuții cu industria, dar m-aș bucura să fim <early-adopters>, ca să folosesc un termen din domeniul start-up-urilor de IT, adică să luăm o tehnologie în fază incipientă. Asta ne-ar permite să folosim bani europeni și să atingem obiectivele globale europene în ceea ce privește emisiile de carbon”, a spus Drulă la conferința Zilele Feroviare.
Astfel ministrul ar dori să revoluționeze sistemul feroviar din România. Doar că visele ministeriale au șanse mari să se lovească dur de realitatea românească.
Sistemul feroviar românesc, care include puțin 10.000 de kilomteri de cale ferată, este la nivelul anilor 1960, iar investițiile din ultimii 30 de ani au lipsit cu desăvârșire sau au fost făcute prost spre foarte prost.
Țările care au implementat deja trenurile pe bază de hidrogen sunt Olanda, Germania, Austria și Italia le folosesc în special pe liniile secundare, unde liniile aeriene sunt o soluție neeconomică sau nu sunt încă disponibile.
Sursă foto: clubferoviar.ro
You must be logged in to post a comment Login