Spre finalul lunii trecute, pe Facebook au apărut mai multe reclamații ale românilor cu privire la faptul că au plătit cazarea pentru un sejur pe litoral, dar au rămas și fără bani și fără concediul dorit. Un exemplu este în postarea de mai jos, unde o femeie este revoltată că nu a putut sta la mare la Costinești, după ce, într-un mod absolut hilar, i s-a anulat cazarea cu cinci zile înainte. Motivul a fost că pensiunea respectivă a fost mistuită de flăcări. Oamenii au cerut explicații și li s-a râs în nas. Povestea incredibilă o puteți afla din mesajul de mai jos apărut pe rețeaua de socializare.
Impactlocal.ro a cerut în exclusivitate un punct de vedere de la Asociației Naționale a Turismului din România (ANAT). Vicepreședintele Diana Iluț susține că actualul Guvern nu a făcut mare lucru pentru a aceste unități de cazare fantomă să dispară, iar cazul de mai sus este ,,un caz de înșelăciune clasic, care se poate rezolva doar cu plângere făcută la Poliție. Dar, desigur, exista multe metode de evitare a unor situații de acest fel. Astfel de situații le întâlnim semnalate de membrii noștri, chiar și de turiști. Noi ca organism suntem constrânși să intrăm într-un cadru bine reglementat. Statul avea pârghiile necesare pentru a închide astfel de unități de cazare. Există însă un dezinteres total în organizarea corectă și legală a a activității de cazare în România. Nici acum, după eliminarea restricțiilor aduse de pandemia de Covid-19, situația nu s-a înmbunătățit de la Guvern. Ne-am fi așteptat ma ordonanța 124 și măsura 2 de anul trecut să aducă ceva bun, însă ar trebui ca Executivul să facă mai mult lobby în acest sens”, a declarat Diana Iluț.
Vicepreședintele ANAT a vorbit, în mod surprinzător și despre probleme legate de booking.com, cunoscuta platformă a serviciilor turistice. ,,Vizavi de ei, avem aceeași poveste cu foarte multe probleme. Booking nu e o agenție de turism, are o răspundere limitată, răspunderea efectivă a spațiilor aparține doar unităților de cazare. Avem și acolo spații neautorizate de cazare”, a mai spus Diana Iluț, vicepreședintele ANAT.
Tot în exclusivitate, impactlocal.ro a stat de vorbă cu turista păgubită, Raluca Gingu, din Timișoara, care spune că a fost chiar amenințată de ,,șefa” unității de cazare fantomă. ,,Am pierdut 2.100 de lei pe care îi plătisem încă din februarie sau martie să ne facem concediul la mare în perioada 24-30 iulie. Am primit amenințări că voi face pușcărie, mi-a zis că îmi va crește o altă femeie copilul și că am limbaj de mahala. Am primit de la ea un mesaj pe whatsapp să-i dau datele că-mi va da un voucher pentru vacanță, dar la anul. După aceea, m-a blocat! Suntem 13 persoane în această situație. Un domn de la Poliția din Costinești mi-a zis să nu facem plângere că oricum nu se rezolvă nimic și că dacă dorim să reclamăm ce s-a întâmplat să mergem la Poliția din Mangalia. Nu am mai făcut până la urmă plângere la poliție. Femeia are 8 dosare, îmi spunea că are datorii… Avem noi un grup creat al celor păgubiți. Până la urmă, am fost la mare în perioada aleasă, dar am plătit să stăm în altă parte”, a spus Raluca Gingu.
You must be logged in to post a comment Login