Un studiu realizat de Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar, din cadrul Consiliului Concurenţei, a scos la iveală amănunte incredibile. Potrivit Agerpres, studiul respectiv arată că viteza medie a trenurilor de marfă în România este de 16 km/h. Și acest lucru vine în condițiile în care nu mai departe de începutul lunii august CFR SA anunța că viteza de circulaţie a trenurilor va fi redusă cu 20-30 km/h din cauza caniculei! Întrebarea ar fi la o asemenea viteză ce ar mai fi de redus?
,,Gradul redus de automatizare şi numărul ridicat al restricţiilor de viteză se reflectă negativ asupra vitezei medii comerciale a trenurilor de marfă, care se situează în jurul valorii de 16 km/h. (…) În prezent, tranzitul unui tren de marfă între Constanţa şi Curtici durează între 7 – 12 zile, în funcţie de greutatea cantităţii transportate”, se arată în studiul Consiliului Concurenţei.
Problemele din circuitul feroviar al trenurilor care transportă marfă ar fi din cauza faptului că s-a înregistrat o scădere a profitabilităţii transportului feroviar de marfă, comparativ cu transportul rutier. În aceste condiţii, a scăzut interesul operatorilor de transport feroviar de marfă de a-şi înnoi parcul de material rulant, dar şi interesul potenţialilor investitori în infrastructura de servicii feroviare, în special în ceea ce priveşte dezvoltarea de terminale de marfă.
Dacă ne uităm la ce s-a întâmplat anul trecut, mai exact la datele oficiale care au fost prezentate, un raport al Corpului de control al primului-ministru, efectuat la Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, preciza faptul că viteza medie cu care se poate circula pe infrastructura feroviară din România este de 68,86 km/h, iar la data de 30 august 2019 se înregistrau 1.236 restricţii de viteză permanentă cu o lungime totală de 1.335 km.
You must be logged in to post a comment Login