Connect with us

Comunicat

Taximetria tradițională pierde și mai mult din cota de piață

Published

on

Sursa foto: nairametrics.com

Lipsa de infrastructură digitală și reputația taximetriștilor, precum și lacunele legislative fac ca firmele de taximetrie tradiționale să piardă și mai mult din cota de piață în fața firmelor de transport alternativ.

Într-un comunicat al Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), se atrage atenția asupra nerespectării legislației în vigoare, la nivelul autorităților locale, prin diminuarea numărului de autorizații pentru taximetrie și creșterea numărului de transportatori de persoane în regim „ride sharing”.

Autoritățile statului român nu țin cont de consecințele grave ale acestui comportament îndreptat împotriva firmelor românești care aduc bani la ugetul de stat. 

În România sunt deja mai multe copii conforme pentru transport alternativ decât licențe de taxi. Doar în București sunt, în prezent, peste 30.000 de mașini în regim de transport alternativ, iar numărul lor este în creștere.

Sunt firme care se folosesc de noua lege a transportului  alternativ, intrată în vigoare în 2019, pentru a putea jongla în voie cu profitul, astfel încât să nu plătească taxe și  impozite.

Legea le permite să închidă și să redeschidă activitatea oricând doresc, ceea ce nu poate face o firmă de taxi, pentru că și-ar pierde licența. Aceste jocuri fiscale nu fac decât să falimenteze firmele care plătesc taxe și  impozite statului român, scoțându-le de pe piață pentru a lăsa loc firmelor de transport alternativ.

Mai mult, într-un oraș turistic precum Constanța observăm cum administrația locală face loc pe piață pentru firmele de  transport alternativ, intenționând să diminueze numărul autorizațiilor de taxi.

În prezent, în oraș sunt  1.850 de autorizații pentru taxi și peste 1.000 de copii conforme pentru transport alternativ, iar actualul primar a anunțat că va retrage peste 500 de autorizații pentru taximetrie, în condițiile în care ne așteptăm ca în sezonul estival să fie câteva mii de mașini pentru transport alternativ.

Ne plângem că nu sunt bani, dar lăsăm zeci de mii de mașini neimpozitate în transportul alternativ, în timp ce firmele plătitoare de taxe și impozite li se blochează conturile dacă uită să plătească un leu.

Noi nu putem să închidem și să redeschidem firmele, pentru a nu plăti taxe și impozite, cum fac cei din transportul alternativ, pentru că nouă ni s-ar retrage liența dacă am proceda la fel ca ei. Noi nu putem practica tariful dinamic și nici nu beneficiem de impozitarea făcută diferențiat.

Vedem că autoritățile statului român încurajează aceste practici și susțin aceste firme, în defavoarea noastră, a celor care suntem plătitori de taxe și impozite”, declară Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

Se încurajează, de asemenea, dezvoltarea aplicațiilor care au intrat și peste domeniul dispeceratelor, deși acestea sunt reglementate, la fel ca și taximetria. Deja sunt aplicații care s-au autorizat pentru o activitate, dar dau și comenzi de taxi.

Organele de control nu au făcut nimic pentru a opri aceste practici.  În continuare vedem că singurele firme care sunt controlate sunt cele care plătesc taxe și impozite conform legii, nu și cele care au găsit modalități de a ocoli Fiscul. 

Cerem autorităților statului să rezolve această situație de discriminare din care companiile de transport in regim de taxi, dar și statul român au de pierdut, în egală măsură”, au declarat azi, 8 martie 2021, reprezentații COTAR.

Trending

Copyright © 2020 - 2022 Impact Local