Pilotul constănțean Alex Cascatău a revenit în Belgia, pe circuit Zolder, pentru a concura în etapa a treia a GT & Prototype Challenge la finele săptămânii trecute. Locul al doilea obținut în prima cursă a fost însă contrabalansat de un loc patru în cea de-a doua.
La aproape două luni distanță de prima rundă a stagiunii 2021, concurenții din cadrul GT & Prototype Challenge s-au reunit pe circuitul Zolder, o fostă gazdă a Marelui Premiu al Belgiei, pentru a continua lupta începută în Germania, la Hockenheim. Baticonsult Racing s-a prezentat la start cu o mașină proaspăt reconstruită după accidentul suferit de coechipierul lui Cascatău, luxemburghezul Alain Berg.
Zolder, circuit pe care Cascatău a obținut performanțe foarte bune în sezoanele trecute, ar fi trebuit să fie gazda etapei a treia a sezonului, dar inundațiile din iunie care au afectat și zona din Ardeni unde se întinde circuitul Spa-Francorchamps au dus la anularea întrecerilor ce ar fi trebuit să se țină pe legendarul circuit de șapte kilometri. Astfel, mai micul Zolder a devenit practic gazda etapei secunde, această schimbare de planuri jucând în favoarea întregii echipe Baticonsult Racing care altfel ar mai fi pierdut puncte importante în ierarhia categoriei CN deoarece nu a făcut deplasarea la Spa ca urmare a accidentului de la Hockenheim.
Weekend-ul 16-18 iulie a fost prima ocazie pentru Cascatău și Berg să ruleze cu Norma M20 FC a echipei Baticonsult după ce aceasta a fost reconstruită, în mijlocul său aflându-se un nou agregat Honda K20 de doi litri. Echipa a pierdut vechiul motor chiar în testele din pre-sezon care au avut loc la Spa în primăvară.
Antrenamente și calificări
Programul etapei de la Zolder a fost cel obișnuit în GT & Prototype Challenge cu două sesiuni de antrenamente libere urmate de o unică se sesiune de calificări și, apoi, cele două curse, fiecare cu o lungime de o oră plus un tur. Rivalii mașinii #614 pilotate de Cascatău și Berg au fost mai numeroși ca oricând, la categoria CN fiind înscrise alte patru modele Norma: trei din partea Deldiche Racing, rivali la titlu și în sezonul 2020, și, respectiv, una din partea McDonald’s Racing.
Deldiche Racing și-a anunțat intențiile încă din prima sesiune de antrenamente libere ce s-a desfășurat pe un asfalt ud. În ciuda aderenței precare, modelele turbo au fost la vârf, cel mai rapid tur fiind un 1:36.750 înregistrat de echipajul cu numărul 610 format din Piessens și de Jonghe. Cei doi piloți Deldiche Racing au fost urmați de coechipierul Tom Boonen din mașina #611 (1:37.838).
Baticonsult Racing au ales să ruleze într-un ritm conservator în această primă sesiune, Alain Berg fiind trimis pe circuit pentru a roda motorul cel nou, motiv pentru care acesta a terminat sesiunea pe poziția a patra la general și la categoria CN. Abia în a doua sesiune de antrenamente, care s-a desfășurat pe uscat, a avut ocazia și Cascatău să ruleze cu mașina echipei Baticonsult Racing.
Deși nu a rulat prea mult, pneurile slick folosite dezvoltând niște pene lente pe partea stângă după câteva tururi, Cascatău a coborât până la un 1:29.904, la doar o jumătate de secundă de turul-etalon reușit de același echipaj #610 format din Piessens și de Jonghe. Boonen a fost iarăși al doilea, el fiind urmat de Bouillon și van Dosselaer, piloții McDonald’s Racing.
Sesiunea de calificări a fost mai scurtă decât cele două sesiuni de antrenamente libere. Dacă fiecare sesiune de antrenamente s-a întins pe durata a 50 de minute, Cascatău n-a avut decât 20 de minute la dispoziție pentru a pune pe tabelă două tururi rapide care să-i asigure o poziție de start cât mai bună în cele două întreceri ale weekend-ului. Ca de fiecare dată, cel mai rapid tur reușit în timpul sesiunii îți decide poziția pe grila primei curse în timp ce al doilea cel mai rapid timp pe tur te poziționează pe grilă în cursa a doua.
Cascatău a bifat mai întâi câteva tururi în care a inspectat condițiile circuitului, rulând confortabil în 1:29. Apoi, după ce a trecut la boxe pentru a se verifica presiunea în anvelope, românul a revenit pe traseu și a coborât imediat până la un 1:28.397. Următorul tur ar fi putut să fie chiar mai rapid, dar problemele la baterie l-au obligat pe Cascatău să tragă pe dreapta. Astfel, acel 1:28 a fost cel mai bun timp al sesiunii pentru echipajul #614 care a plecat de pe poziția a patra a grilei în ambele curse.
Cursele
Prima cursă a avut loc sâmbătă, startul fiind unul destul de strâns în care Cascatău a fost devansat de Bob Herber și al său Lamborghini Huracan Super Trofeo care a trecut în față în primul viraj din pricina avantajului de putere, înainte ca românul să riposteze pe exterior în primul viraj, pentru a reveni pe poziția a patra. Apoi, Cascatău s-a pus în urmărirea celor trei modele Norma ale Deldiche Racing, pe care le-a și depășit în cele din urmă.
Primul pe listă a fost Joosen care și-a ratat punctul de frânare în ultima șicană, Piessens și Boonen fiind depășiți în doar câteva tururi în trafic. Ajutându-se tot de mașinile mai lente de pe circuit, Cascatău și-a construit un avans de 10 secunde înainte de a opri la boxe pe când mai erau doar 25 de minute din cursă. Cum pe îngustul circuit belgian au concurat un total de 35 de mașini de diverse categorii, Cascatău și-a putut folosi racecraft-ul pentru a suplini lipsa de viteză de vârf a Normei sale care, pe liniile drepte, era cu până la 8 km/h mai lentă decât modelele turbo ale rivalilor de la Deldiche și McDonald’s Racing – deși aceștia din urmă au avut probleme tot weekend-ul și n-au contat în lupta pentru podium.
După oprire, Berg a revenit pe circuit tot în poziția de lider, dar, pe final, acesta a fost prins din urmă și depășit de coechipierul lui Piessens, de Jonghe. În urma acestei manevre s-a decis și podiumul primei curse cu Cascatău și Berg pe treapta a doua a podiumului, Joosen și de Cock terminând pe poziția a treia. Modelele de categorie GT3 nu au contat pe acest traseu sinuos.
Cursa a doua a debutat la fel ca prima, cu Cascatău atacat rapid de Bob Herber, înainte ca un adevărat trenuleț de Norme să se formeze la vârful plutonului. O neutralizare cu safety car a păstrat această ordine, cu Cascatău pe patru, pentru mai multe tururi, compactarea plutonului ne fiind în favoarea românului care își putea depășii rivalii doar prin trafic.
O a doua neutralizare i-a prins pe concurenți chiar în momentul în care s-a deschis fereastra de opriri la boxe de la jumătatea cursei. Cascatău n-a trecut pe la boxe în același tur cu rivalii de la Deldiche, ci în bucla următoare. Această greșeală l-a aruncat pe coechipierul Berg la coada trenulețului făcut de safety car. Astfel, după restart, Berg și-a început recuperarea prin pluton.
Acesta a trecut linia de sosire pe poziția a 10-a la general, respectiv locul patru la categoria CN. Victoria a revenit lui Tom Boonen, de Jonghe și Piessens fiind pe doi cu cel de-al treilea echipaj Deldiche Racing, acela format din Joosen și de Cock, pe poziția a treia.
În urma acestei etape, Cascatău și Berg au rămas pe poziția a treia a clasamentului categoriei CN, dar diferența dintre ei și echipajele din față s-a redus. Următoarele etape din GT & Prototype Challenge îl va duce pe român și pe echipa Baticonsult Racing înapoi la Assen, în Olanda, unde sunt programate două întâlniri: una în 6-8 august, iar cea de-a doua în 17-19 septembrie.
Alex Cascatău: „Ținând cont de problemele pe care le-am avut la început de sezon, sunt foarte mulțumit de evoluția mea de la Zolder. Ne-a lipsit clar puterea și viteza pe linia dreaptă, dar chiar și așa am putut să mă impun în cursa de sâmbătă în fața Normelor turbo, pe traseul lor de casă. Cred că la Assen vom fi și mai competitivi, fiindcă avem deja idei pentru a remedia o parte din deficitul de putere pe care mașina îl acuză în acest moment, iar Assen e un circuit care îmi place foarte mult și pe care am fost foarte rapizi anul trecut.”
You must be logged in to post a comment Login