Reprezentanții Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți solicită ministrului Educației și ministrului Sănătății să modifice legislația astfel încât școlile să poată suspenda predarea față în față și trece online, prin decizia Consiliului de Administrație, atunci când în localitate rata de incidență depășește 6/1000.
“Vă adresăm rugămintea ca, în interesul superior al copiilor/elevilor, să dispuneți, în regim de urgență, modificarea Art. 6 din Ordinului nr. 5.338/1.082/1.10.2021, în sensul permiterii suspendării activităților didactice cu prezență fizică a elevilor la nivelul unităților de învățământ preuniversitar, în localitățile în care rata incidenței este mai mare de 6/1000 de locuitori, prin decizia argumentată a organismului de conducere al unităţii de învăţământ preuniversitar – consiliul de administrație, după consultarea prealabilă a consiliului profesoral, asociaţiei de părinţi/consiliului reprezentativ al părinților și consiliul şcolar al elevilor de la nivelul UI, cu informarea ISJ/ISMB, indiferent de numărul de clase suspendate.” , se arată în scrisoarea trimisă de Federație miniștrilor Sorin Cîmpeanu și Cseke Attila.
Federația solicită, totodată, să se garanteze accesul la școala online pentru elevii cu o serie de boli și afecțiuni.
“Totodată vă solicităm ca prin actul normativ de completare a Ordinului nr. 5.338/1.082/1.10.2021 să se garanteze desfăşurarea procesului educaţional online pentru toţi elevii din învăţământul preuniversitar diagnosticaţi cu boli respiratorii cronice severe, boli cardiovasculare, obezitate severă, diabet zaharat tip I, boli inflamatorii, boli imune/autoimune, boli rare, boli ereditare de metabolism, dizabilităţi, tratament imunosupresiv sau alte afecţiuni cronice, cu avizul şi recomandările specifice ale medicului curant şi cu acordul scris al părinţilor.”
Conform Ministerului Educației, în mai puțin de o lună de la începutul noului an școlar, aproape 13.000 de elevi şi 4400 de profesori s-au infectat cu COVID-19.
Sursă foto: primaria-dumbravita.ro
You must be logged in to post a comment Login