Campania de vaccinare a tras frâna de mână în România. De la peste 100.000 de persoane imunizate zilnic, acum adunăm cu indulgență 50.000.
Lipsa investițiilor în educație are un efect direct asupra procentului persoanelor care doresc vaccinarea în România.
Majoritatea covârșitoare a celor ce nu doresc să se vaccineze face parte din așa numita clasă a analfabeților funcționali.
Asta ar fi o problemă, care oricum nu va fi rezolvată curând. Este mult mai ușor să conduci un popor mai slab educat decât un popor cult.
A doua mare problemă o reprezintă comunicarea deficitară a autorităților în ceea ce privește campania de vaccinare.
În acest moment autoritățile gândesc campanii de impulsionare a vaccinări. Practic autoritățile ar trebui să se transforme în echipe de marketing: să “vândă” vaccinul, și să îl vândă unor “clienți” reticenți.
De exemplu în județul Dâmbovița, unul dintre județele codașe în ceea ce privește procentul celor vaccinați, autoritățile au decis ca în perioada 31 mai – 1 iunie să organizeze un Maraton de Vaccinare.
Lucru de aplaudat…. doar că afișul care mediatizează evenimentul arată un grup 10 tineri foarte joviali, dintre care 3 sunt de culoare și 3 au trăsături asiatice.
Mai pe românește, autoritățile din Dâmbovița au “furat” o poză cu tineri de pe net și au pus-o de un afiș.
Cu astfel de campanii va fi foarte greu de convinși cei reticenți la vaccinare …
You must be logged in to post a comment Login