Parlamentul României a adoptat, săptămâna trecută, legea prin care toate clădirile de utilitate publică sunt obligate să asigure locuri speciale pentru parcarea bicicletelor. Astfel, unităţile din învăţământul preuniversitar de stat, pieţele agroalimentare, târgurile, autogările şi staţiile de cale ferată pentru călători vor fi dotate cu rastele care să permită gararea concomitentă a minimum 10 biciclete.
Prețul mediul al unui rastel este de 500 de lei fără sisteme anti-furt.
Legea vine în contextul în care potrivit studiilor recente, pandemia de COVID-19 a accelerat schimbările de transformare a orașelor în zone mai prietenoase cu bicicliștii și pietonii, contextul actual oferind oportunități de regândire a mobilității urbane.
În plus, în România, piața autohtonă de biciclete a explodat în ultimii ani și a ajuns la un nivel de 150 de milioane de euro în 2019.
Marile orașe din România se confruntă cu un trafic rutier tot mai aglomerat și implicit, cu o creștere a poluării aerului și a impactului asupra climei. Astfel de inițiative, ce susțin dezvoltarea infrastructurii pentru deplasare activă, pot susține dezvoltarea de orașe mai sustenabile și pot îmbunătății calitatea vieții dar trebuie umblat și la mentalitatea oamenilor care cu greu aleg bicicleta ca mijloc de transport alternativ, pentru o tranziție către un mediu mai curat şi o societate mai sănătoasă.
You must be logged in to post a comment Login