Rethink România a lansat pe 16 decembrie rezultatele primului său studiu desfăşurat online în perioada octombrie-noiembrie 2021, pe tema mentalităţii românilor, pe un număr de 2400 de cetăţeni români, aparţinând segmentului de români activi, 18-65 ani plus populaţia Pareto, adică top 20% după venituri.
Studiul a fost cofinanţat de Rethink România şi a fost demarat în luna octombrie 2021, odată cu lansarea think tank-ului.
“Unul dintre obiectivele asumate de Rethink România este să demareze studii care să arate zonele în care pot fi create şi implementate programe pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii în România. Ştim că astăzi, de exemplu, percepţia românilor despre viaţa în România este mai puţin bună decât realitatea, dar acest lucru nu se poate schimba decât prin acţiuni asumate şi consecvente, pentru că nu avem voie să obosim şi să ne pierdem încrederea.”, a declarat Dragoş Anastasiu, Preşedinte Rethink România.
Studiul şi-a dorit să înţeleagă mai bine percepţiile şi motivaţiile care se regăsesc în spatele tendinţelor, care motivează fundamental societatea noastră: mentalitate, educaţie, demografie, la rândul lor legate de calitatea vieţii şi atractivitatea României. A fost realizat în parteneriat cu Aha Moments şi The Pareto Report, rezultatele urmând a fi prezentate pe parcursul mai multor sesiuni. Dintre acestea, prima se referă la Mentalitate, componenta cea mai importantă pentru evoluţia României.
Mihai Bârsan, membru Rethink şi coordonator al Grupului de lucru Studii: “Este o lege a managementului că ceea ce măsori este ceea ce vei obţine. Poate mai important decât PIB-ul, kilometri de autostradă etc. şi alte rezultate tehnico-economice, este să măsurăm performanţa acelor indicatori care se referă la oameni, la percepţiile şi atitudinile lor care, până la urmă, sunt o condiţie pentru celelalte. Prin înţelegerea în profunzime a românilor, ne propunem să identificăm și să urmărim acei indicatori de performanță a căror schimbare ar avea un impact disproporționat către o Românie 2050 așa cum ne-o dorim cu toții “.
Printre principalele concluzii ale studiului, se regăsesc următoarele:
- „Doar o treime din respondenți își asumă responsabilitatea personală atât pentru problemele, cât și pentru reușitele din viața lor.”
- „Gradul de asumare a întrajutorării ca valoare în viață este în relație directă cu calitatea vieții în general.”
- „Claritatea obiectivelor de țară ale României este una din problemele serioase ale majorității (dar și printre cele relativ mai ușor de rezolvat de către elită).”
- „Tinerii arată un grad semnificativ mai mare de asumare și inițiativă, dar în același timp suferă de lipsa de încredere.”
Dani Sandu, sociolg şi Consultant World Bank crede că “societăţile cresc organic, de la sine, către atingerea potenţialului. Uneori, această creștere poate fi accelerată cu ajutorul unei înțelegeri mai bune a resorturilor interne și nevoilor. Această cercetare și activitatea ReThink, în general, pot fi acest accelerator pentru România.” Rezultatele acestui demers au confirmat nevoia integrării unui index de mentalitate, pe care Rethink România îl va măsura anual, începând cu anul 2022, și care va fi instrumentul ce va urmări modul în care românii se raportează în timp la comunitate, la calitatea vieții și dorința de a promova România.
Sursă foto: resilience-institute-europe.com
You must be logged in to post a comment Login